aku sayangkan dia.....

Dia..
insan yang paling aku sayangi ...
mengajar aku erti kehidupan duniawi serta akhirat..

tapi secara jujurnya aku tak pernah rasai kasih sayangnya yang tulus...
tugasnya hanya diserahkan kepada pihak ketiga..
bertemu ketika perlu
mengelak ketika alpa..
sibuk dengan urusan yang aku tak tahu faedahnya..


kekadang aku lupa aku punya dia...
kekadang aku bertanya perlukah dia dalam kehidupanku..??
Allah anugerahkan dia untuk aku hargai
sudah menjadi tugasku...
akan tetapi perlukah aku??

Dia...tak percaya akan aku...
Dia..selalu bandingkan aku..
Dia ...selalu berkira denganku.....
aku bertahan.....demi orang sekelilingku...

aku gelak dalam tangisan..
aku senyum dalam kepahitan...
aku tenang dalam penderitaan...
kerna aku tahu aku tak sempurna...
perlu menerima akan kekurangan itu...

Dan....
Aku bersyukur.......
Kerna adanya......dia




Comments

Popular posts from this blog

exam week come...(shinee version)

semalam....

smac (down)