berhenti berharap...

exam dah nak dekat...
carry mark for each subject pun dah tau...
nak komen apa...
semua dah tertera di depan mata...
nak menyesal pun tak guna...
mungkin aku memang layak mendapatkannya....
adakah kesilapan lalu akan berulang kembali..????
hanya padaMu aku meminta petunjuk......
tunjukkanlah aku jalan redhaMU...
semoga aku mendapat apa yang inginkan di duniaMu yang fana ini...

aku kuat main ke??...
aku kuat tido ke??
ibarat melepaskan batuk di tepi tangga..
meskipun usaha aku sudah melebihi kemampuanku...
aku menilai dari sudut lain...
cukupkah amalanku terhadapMu...
cukup mulia kah aku disisiMu..???
dosa-dosa ibarat pasir halus yang berterbangan...
adakah aku layak mendapat pengampunanMu...

hubunganku sesama manusia...
adakah aku menyakiti saudaraku..ibu-bapaku..teman-temanku???..
sejenak aku berfikir...
mungkin ada silapku...
walau sekeras kerikil aku beusaha..namun ia tidak memadai jikalau hubunganku tidak dijaga..

azan sudah kedengaran...
aku berangkat pergi.......

Comments

Popular posts from this blog

semalam....

kawan sejati???

exam week come...(shinee version)