kem SMTTAR......

urm...
pada hari jumaat yang lalu..selepas exam nahu...aq bersiap2 dalam mengikuti kem kepimpinan di SMTTAR @ nama sebenarnya Sekolah Agama Tinggi Tun Ampuan RAhimah...kat Banting.....dijemput oleh dua buah kereta yang dipandu oleh exco SMTTAR tu sendiri...satu kancil n satu ag kenari...yang join nye mpat owg,....iaitu aq..dhilah..emma..n aida......waktu janji nka mik dalam kol 6.00..p sampai waktu 7.30gtu la...punyer nak kejar waktu...berlaku kejar mengejar natara dua buah kete ..hahaha..mcm racing kete la plak...haha~sampai kat skol tu around 8 la...
speed racer tu...wawaw~...sesmpai sana ..solat n ad perjumpaan ngan main board...n trus LDK pertama..mcm besala..taaruf then bwat Logo... nama kumpulan..namanya mcm lebih kurang mencari identiti sebenar para pemimpin nie...character building la katakan...kos para peserta ni pun di kalangan para pengawas n para pelapisnya...dari ting 1 sampai la tingkatan 4...dah siap sume..benatng kna sound plak oleh abang On nie...garang gler...kecut perut aq..rasa nak balik Uia...tp redha gak la aq..dah aq yang pilih jalan nie kan..xleh nak patah balik kan...post mortem jap..pastu pgla mengembara ke alam mimpi...

hari kedua...
LDK...n trus..LDK.....sesi lagu tema "satu hati"...sesi pembentangan..urm...dan macam2 ag...xmampu nak dirungkaikan ngan kata2...to be honest..aq ke kem nie...nak merasai cmner rasanya je...xlebih daripada tu...almaklumlah..aq nie bukan jnis berjiwa sangat pun...then..aq sempat jgk knal ngan rakan2 baru yang baru lepasan STAM n nak berlepas ke Mesir xlama ag...huhu~..hebatkan dorang...bangga aq dpat kawan ngan depa....urm...malam tue..mcm besa..kalu ad kem kem nie ..xsah kalu xde malam muhasabah...maka berlalulah..ia....

sepanjang kem nie aq juz tdo kejap je..tp aq xkisah,,lagipun..selalunya kalu smpai n tido kat tmpat yang baru mmg ssh ckit nak tdo...urm..pagi ahad tu plak ad ad nite walking...bawak la dorang nie tawaf skol jap...
wawawa..kan aq batu 1st tym jadi fesi,..so agak kekok dalam menjalankan tugas ni,...n kalu kna perli oleh PM...aq menggangguk dalam diam..n cuba untuk megetuk kepala aq sendiri...tp aq berazam gak..kalu dorang boleh bwat..nape aq xleh bwat..kan..haha +ve thinker mesti ad dalam diri setiap insan...haha xgitu..

kesimpulannya...sepanjang berada kat kem 3 hari 2 malam nie..kkdg aq rasa aq je yang jadi peserta..coz aq rasa aq dapat sesuatu dari sume yang ad kat kem...bak kata owg..Ada hikmah di sebalik kejadian......

urm...sekian la sudah..kalu ad yang ketinggalan..tu...maaf la ek....
berikut adlah...gmbar2 yang aq sempat amik...ahah..cox electronic items not allowed da....ni pun curi2 je...huhuh~







2 comments:

ana_humaira said...

salam..
syukran jazilan kpd semua yg menjayakan kem qiayah ni..:)

ezzy.... said...

wslm....
welkom2....
huhuh~
sama gak ngan u all sume...
miz u so much!!!^_^