tuhan yang esa....

Aku merasa aku begitu jauh dariNya…
Mengapai arah tujuan hidup yang tidak pernah
Mencari tuannya….
Tika ini..
Aku rasa jiwa aku umpama tin kosong…
Yang hanya mampu mengeluarkan suara-suara sumbang…
Yang hanya membingitkan telinga dan meresahkan hati yang mendengarnya….
Waktu itu..
Aku hanya mampu berusaha yang terbaik…
Ya Allah..
Engkau hulurkanlah hidayah dan inayahMu dalam membantu hambaMu yang amat memerlukannya…
Hamba yang mendambakannya….
Hamba yang menginginkannya…..
Hamba hanya mampu berserah kepadaMu Ya Rabbi….
Aku ingin tergolong di kalangan hambaMu yang diredhai…
Akan tetapi…
Jika yang sebaliknya berlaku…
Hamba berserah kepadamu atas segala ketentuanMu…
Aku redha Ya Allah…
Sekiranya tempat itu bukan milikkku…..
Aku hanya mampu bermunajat kepadaMu memohon syafaat dan rahmat
Ke atas diri hambamu yang kerdil dan daif serta hina ini……………………………………..

Comments

Popular posts from this blog

semalam....

your Korean name is?~

exam week come...(shinee version)